Behov for mer tid og snus

Om jeg ikke måtte skrive så mye akademisk stoff hadde jeg nok hatt mer tid til å publisere litt mer skriverier her. Samt produsere flere artikler for lokalvisen jeg skriver for. Men dommen har falt, for å bevise at vi kan noe må vi ha en utdannelse. Opplæring på arbeidsplassen? For noe tøv det må ha vært. Mye bedre å kaste bort tre år på universitetet enn å kunne ha tre år med praktisk læring hos en avis.

Om noen uker så vil jeg skrive ferdig en gravende artikkel om svensk snus og hva vitenskapen, ikke meninger, har å si om det. Folk kan få mene hva de vil, men når vitenskapen sier noe annet enn hva meninger sier, så kan man ikke si noe annet enn det er vitenskapen som teller. Hva den vanlige mannen i gata er knekkende likegyldig. Og om du fortsatt holder på dine meninger uten å forholde deg til fakta, føler jeg det er rettferdig å kalle deg en idiot.

